Přidáno: 28. 2. 2011 - 0:01 | Autor: © www.textiky.cz
Valí se na vás ze všech stran, není úniku... Nejedná se o žádnou scénu z hororu, ale o tvrdou realitu. Reklamy jsou všude, dnešní svět se bez nich prostě neobejde. Útočí na vás z televize, z rádia, z internetu... ani na ulici vám nedají pokoj.
Obrovské reklamní billboardy průmyslových i jiných gigantů najdete i v nejzapadlejší výspě civilizace. Domorodci neumí číst, domorodci neumí psát... a přesto dobře vědí, co znamená například název Coca-Cola.
Do širokého okolí ho oznamuje billboard v jejich jinak velmi zaostalé a komercí nezkažené vesničce. Vylíčil jsem vám tu obraz z jedné zapadlé africké „dědiny”, jak by řekl rodák. Ani ta nezůstala uchráněna reklamy.
Reklama má pro dnešní svět téměř životní význam. Dříve byla jedna vesnice, v ní jeden pekař, jeden kovář... a jedni a ti samí lidé věděli, kde je najdou. Ani se vlastně moc necestovalo, přespoláci už byli téměř cizinci.
S globalizací však přišla i éra propojování měst a kultur. Lidé už nemusí spoléhat na výrobky místního výrobce či řemeslníka, mohou se vydat pro určitou věc třeba na konec světa.
A zde se dostáváme k strategickému významu reklamy. Lidé se musí nějak dozvědět o tom kterém krámku, že támhle mají nejkvalitnější boty (tak proč bych kupoval ty „křusky” od souseda), tuhle zase všechno několikrát levnější než běžně.
Obzory obyvatel naší příjemné planety se rozšiřují a s nimi se neodmyslitelně šíří i reklama. Kdo ji nemá, přichází o hodně a možná že právě to bude hlavní příčinou jeho neúspěchu.
A o úspěchu dnešní svět je. Nejen z pohledu výrobce / prodejce se reklama stala stálou součástí života běžných lidí. I ti musí vědět, co kde koupí za levno atd. Na ně je reklama směřována a na nich stojí.
Reklama tu zkrátka stále je a stále bude.
» |
Posláno: 186x | Známka: 2,07 od 158 lidí